This website uses cookies to ensure the functionality of the website. In addition, with your consent, we can use cookies to collect information on the use of the website in order to constantly improve the website. By clicking on the “Only allow essential cookies” button, you reject the use of cookies other than essential cookies. By ticking the “Statistics” and “Marketing” boxes and clicking the “Allow selection” button, you consent to the use of other cookies. All essential, marketing and statistics cookies are accepted via the “Accept all cookies” button. You can obtain differentiated information on the individual cookies in the data protection information. You can revoke your consent at any time by clicking on the “Cookie settings” button at the bottom left.
Sygnały podawane są za pomocą zabezpieczonej, elektronicznej karty LSS-BG, która znajduje się na każdym semaforze. Karta jest podłączona do magistrali EBUS na poziomie bezpiecznej, kodowanej transmisji danych i otrzymuje dane sygnałów, które mają być wyświetlone. Ponadto LSS-BG komunikuje się poprzez SCAN (SignalCAN-Bus) z zabezpieczonymi komputerami poszczególnych diodowych punktów świetlnych sygnalizatorów i tarcz ostrzegawczych, z sygnalizatorami dodatkowymi i wskaźnikami określającymi prędkość. Poszczególne punkty świetlne są połączone w logiczną grupę sygnałów, sterowana jest ona za pomocą telegramów przekazywanych przez magistralę SCAN- -Bus. W ten sposób każdy sygnalizator posiada własną „inteligencję", która służy do sterowania i kontroli poszczególnych punktów świetlnych. Jeżeli połączenie z poziomem sterowania zostanie przerwane, karta LSS przejmie sterowanie awaryjne.
Integralną częścią logiki systemu 133 3000 jest liczenie osi. Licznik osi nie jest jednak oddzielną jednostką funkcjonalną, lecz programem komputerowym. Czujniki konieczne do realizacji tej funkcji przekazują do poziomu sterowania systemu Z33 3000 tylko informację „oś i kierunek". Informacja „oś" przetwarzana jest w sposób bezpieczny na poziomie sterowania, gdzie tworzone są odpowiednie odcinki. Informacje między czujnikami a nastawnią przekazywane są za pomocą magistrali EBUS.
W elektronicznej nastawnicy ZSB 000 można przyłączyć dodatkowe urządzenia wizualizacyjne i obsługowe, jeśli jest to konieczne do realizacji projektu lub spełnienia innych wymagań. Do obsługi lokalnej można zastosować tak zwane urządzenia obsługi lokalnej.
W tym celu wykorzystuje się moduł HST, który również jest podłączony do EBUS. Można podłączyć przycisk blokady klucza oraz obsługiwać system dyspozytorski i diagnostyczny.
Każda nastawnica ZSB jest wyposażona w komputer stacyjny, który realizuje zadania dyspozytorskie i diagnostyczne, nie zakłóca on sygnałów wejściowych i jest połączony przez interfejs DISPO z bezpiecznym systemem. Program diagnostyczny przetwarza telegramy CAN przesyłane magistralą systemową i wyświetla je na monitorze.
.